Praktyczny kurs Microsoft Excel II - Makra

Zaawansowane narzędzia w programie Excel wcale nie są takie trudne. To szkolenie online prezentuje wyczerpujące informacje dotyczące różnych funkcji i opcji. Również porusza tematykę automatyzacji pracy, dzięki czemu każdy użytkownik jest w stanie dodatkowo zaoszczędzić swój czas. Zadania w szkoleniu są przygotowane dla programu Microsoft Office Excel 2010. Są one kompatybilne z wersją 2007 i 2013, ale rozmieszczenie niektórych opcji w menu może być różne.

Praktyczny kurs Microsoft Excel II - Makra

Grupa docelowa


  • osoby z podstawową wiedzą, które chcą lepiej poznać program
  • pracownicy biur, osoby pracujące w księgowości, analitycy i pracownicy na innych stanowiskach, które wymagają znajomości zasad obróbki danych liczbowych
  • osoby szukające pracy na stanowisku, na którym wymagana jest obsługa programu Excel

Korzyści


  • użyteczna wiedza dotycząca obsługi oprogramowania

  • trening umiejętności przez liczne ćwiczenia 

  • certyfikat potwierdzający zakończenie szkolenia

Metoda treningowa


  • prezentacja multimedialna

  • indywidualne ćwiczenia

 

Opis szkolenia


 

Szkolenie przedstawia zaawansowane możliwości programu Microsoft Excel – makra, tworzenie spisów, przenoszenie arkuszy, style tabeli, drukowanie i wiele innych. Dzięki niemu można uzyskać wiedzę, jak jeszcze lepiej obsługiwać aplikację, by zaoszczędzić więcej czasu. Podczas zajęć online wykorzystywane są konkretne przykłady pozwalające na poznanie wszystkich komend. Z nimi możesz udoskonalić swoją technikę pracy.


Co obejmuje kurs Excel II?

    • 25 prezentacji multimedialnych poświęconych różnym narzędziom i funkcjom programu
    • dostęp do konsultacji eksperckich dotyczących stosowania programu Excel – każdy uczestnik ma możliwość zadania 5 nieodpłatnych pytań specjaliście
    • plik ćwiczeniowy, z użyciem którego można przećwiczyć zdobytą wiedzę i dodatkowo sprawdzić konstrukcję arkusza

 

Tematy omawiane podczas szkolenia są niezależne od siebie, ale bazują na podobnych materiałach ćwiczeniowych.

 

 

Plan szkolenia

 

  1. Wprowadzenie do makr – rejestracja makro w programie, praca w edytorze Visual Basic (VBE).
  2. Tworzenie skoroszytu z zaznaczonymi danymi.
  3. Wyświetlenie komunikatu podczas uruchamiania programu.
  4. Zaznaczanie zakresu komórek.
  5. Oznaczanie komórek spełniających określone kryteria.
  6. Autozapisywanie skoroszytu przed zamknięciem.
  7. Wydruk wszystkich skoroszytów z określonego katalogu.
  8. Drukowanie wykresów z arkusza.
  9. Tworzenia spisu plików z katalogu komputera.
  10. Tworzenie spisu arkuszy ze skoroszytu.
  11. Usuwanie arkuszy w skoroszycie.
  12. Usuwanie zbędnych spacji.
  13. Usuwanie pustych wierszy i kolumn.
  14. Usuwanie duplikatów.
  15. Sortowanie arkuszy w skoroszycie
  16. Przeniesienie wszystkich arkuszy do nowych skoroszytów.
  17. Przeniesienie aktywnego arkusza do nowego skoroszytu.
  18. Wyłączenie przewijania arkusza.
  19. Zmiana rozmiaru wszystkich wykresów.
  20. Zamiana adresu z względnego na bezwzględny.
  21. Automatyczne style tabeli z sortowaniem.
  22. Ujednolicenie kolorów wykresu z kolorami w serii danych.

Powrót na górę