Trening asertywności

Z asertywnością często mamy problemy – umiejętność jasnego powiedzenia „nie” wcale nie jest taka łatwa. To właśnie dzięki niej możemy łatwiej komunikować innym swoje uczucia, potrzeby i chęci, jednocześnie też nie naruszając ich odczuć i praw. Asertywność to przydatna umiejętność, która nie jest cechą osobowościową. Dla niektórych jest naturalna, inni muszą ją nabyć i wytrenować. Właśnie temu tematowi jest poświęcone nasze szkolenie online, które prezentuje, jak lepiej prezentować swoje zdanie, być bardziej pewnym siebie i odpowiadać na krytykę.

Trening  asertywności

Grupa docelowa


  • pracownicy firm
  • osoby szukające pracy
  • • każdy, kto chce wytrenować w sobie asertywność

Korzyści


  • nabycie umiejętności asertywności

  • łatwiejsze prowadzenie rozmów i negocjacji

  • umiejętność odpowiadania na krytykę

  • większa pewność siebie

  • certyfikat zakończenia szkolenia

Metoda treningowa


  • prezentacja multimedialna

  • interaktywne ćwiczenia

 

Opis szkolenia


 

 

Dzięki naszemu treningowi asertywności możesz dowiedzieć się więcej o tym, jak być osobą, która potrafi skutecznie bronić własnego zdania. Dzięki niemu będziesz wiedzieć, w jaki sposób otwarcie wyrażać swoje potrzeby. W ten sposób osiągnięcie kompromisów będzie jeszcze łatwiejsze – zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.


 

 

Plan szkolenia

 

 

 

  1. Przygotowanie – czym jest asertywność i dlaczego nie jesteśmy asertywni?
  2. Jaka jest różnica między agresją, biernością a asertywnością?
  3. Prawo do asertywności.
  4. Podstawowe style w komunikacji – agresja, manipulacja, bierność/pasywność, asertywność.
  5. Diagnoza własnych problemów z zachowaniem asertywności.
  6. Asertywne cele, ekspresja i słuchanie.
  7. Umiejętności przydatne w treningu asertywności – koncentracja i powtarzanie, umiejętność przygotowania się do konfrontacji, słuchania i komunikowania się, właściwy poziom otwartości oraz negocjowanie kompromisów.
  8. Umiejętność ochrony siebie – mówienie „nie”, wyrażanie uczuć pozytywnych, techniki radzenia sobie z krytyką i udzielania krytyki, zakłopotanie, wyrażanie gniewu i stopniowanie reakcji, wyrażanie własnych opinii i przekonań.
  9. Przejmowanie inicjatywy w kontaktach towarzyskich.
  10. Mówienie z pewnością siebie – zrozumienie własnego stylu, poznanie siebie, przezwyciężenie strachu, rozwiniecie wiary w siebie, wyrażanie siebie i swoich myśli, skuteczna rozmowa i sztuka zadawania pytań, pozytywna prezentacja.

Powrót na górę