Budowanie wizerunku firmy
Wizerunek firmy jest sposobem odbioru tożsamości firmy.
Grupa docelowa
- wszystkie osoby zainteresowane
Korzyści
- Praktyczna wiedza
Metoda treningowa
-
Prezentacja multimedialna
-
Ćwiczenia indywidualne
-
Test końcowy
Opis szkolenia
Wizerunek firmy (ang. Corporate Image) – wyobrażenie o firmie istniejące w bezpośrednim otoczeniu, głównie u klientów, obejmujące zbiór pozytywnych skojarzeń wywoływanych przy usłyszeniu firmy lub ujrzeniu jej znaku graficznego. Wyobrażenie to nie musi pokrywać się z rzeczywistością, może być również jedynie subiektywnym obrazem przedsiębiorstwa lub jego oferty.
Każde przedsiębiorstwo chce znaleźć swoje miejsce w świadomości klientów i zdobyć ich zaufanie oraz aby pracownicy identyfikowali się z tym, czym jest, co robi, dokąd zmierza. Można to osiągnąć jeśli zadba się o utworzenie wyraźnego, spójnego i pozytywnego wizerunku firmy na rynku. Wizerunek firmy daje nam obraz jej marki. Z jednej strony jest on utożsamiany z logiem, nazwą czy innymi elementami wizualnymi, a z drugiej strony z działaniami marketingowymi, komunikatami. Pozytywny wizerunek pozwala m.in. na:
- Różnicowanie produktów, marek i przedsiębiorstw,
- Tworzenie więzi z klientami,
- Tworzenie więzi z pracownikami,
- Budowanie zaufania firmy.
Program szkolenia
1.Marketing w firmie
-
- pojęcie marketingu,
- kanały działań marketingowych- zalety i wady,
- Marketing MIX jako zasada skutecznego działania firmy,
- sprzedaż produktów, a sprzedaż usług,
- badania potrzeb klientów,
- analiza rynku, dopasowanie produktu do grupy docelowej.
-
- znaczenie kolorystyki w kampanii reklamowej,
- opracowanie logo firmy, nazwa firmy i jej znaczenie na rynku,
- działania promocyjne firmy,
- wybór właściwego kanału dystrybucji i promocji,
- zbudowanie profesjonalnej strony internetowej,
- oddziaływanie podprogowe,
- formatowanie tekstu na materiałach firmowych i stronie internetowej.
-
- standardy i normy obowiązujące w firmie,
- spójność materiałów reklamowych,
- normy pisania korespondencji listownej i elektronicznej,
- wizerunek pracowników.
- komunikacja werbalna i niewerbalna w obsłudze klienta,
- co nam przeszkadza w efektywnej komunikacji- bariery komunikacyjne,
- różnice w komunikacji bezpośredniej i telefonicznej- zasady,
- profesjonalne zachowanie w sytuacji skargi i reklamacji,
- darowanie nigdy nie przynosi ryzyka straty – czyli techniki wywierania wpływu na ludzi w obsłudze klienta,
- wykorzystanie zasad komunikacji do załatwienia reklamacji,
- trudni klienci.