Praktyczny kurs Microsoft Excel II - Makra
Zaawansowane narzędzia w programie Excel wcale nie są takie trudne. To szkolenie online prezentuje wyczerpujące informacje dotyczące różnych funkcji i opcji. Również porusza tematykę automatyzacji pracy, dzięki czemu każdy użytkownik jest w stanie dodatkowo zaoszczędzić swój czas. Zadania w szkoleniu są przygotowane dla programu Microsoft Office Excel 2010. Są one kompatybilne z wersją 2007 i 2013, ale rozmieszczenie niektórych opcji w menu może być różne.
Grupa docelowa
- osoby z podstawową wiedzą, które chcą lepiej poznać program
- pracownicy biur, osoby pracujące w księgowości, analitycy i pracownicy na innych stanowiskach, które wymagają znajomości zasad obróbki danych liczbowych
- osoby szukające pracy na stanowisku, na którym wymagana jest obsługa programu Excel
Korzyści
-
użyteczna wiedza dotycząca obsługi oprogramowania
-
trening umiejętności przez liczne ćwiczenia
-
certyfikat potwierdzający zakończenie szkolenia
Metoda treningowa
-
prezentacja multimedialna
-
indywidualne ćwiczenia
Opis szkolenia
Szkolenie przedstawia zaawansowane możliwości programu Microsoft Excel – makra, tworzenie spisów, przenoszenie arkuszy, style tabeli, drukowanie i wiele innych. Dzięki niemu można uzyskać wiedzę, jak jeszcze lepiej obsługiwać aplikację, by zaoszczędzić więcej czasu. Podczas zajęć online wykorzystywane są konkretne przykłady pozwalające na poznanie wszystkich komend. Z nimi możesz udoskonalić swoją technikę pracy.
Co obejmuje kurs Excel II?
-
- 25 prezentacji multimedialnych poświęconych różnym narzędziom i funkcjom programu
- dostęp do konsultacji eksperckich dotyczących stosowania programu Excel – każdy uczestnik ma możliwość zadania 5 nieodpłatnych pytań specjaliście
- plik ćwiczeniowy, z użyciem którego można przećwiczyć zdobytą wiedzę i dodatkowo sprawdzić konstrukcję arkusza
Tematy omawiane podczas szkolenia są niezależne od siebie, ale bazują na podobnych materiałach ćwiczeniowych.
Plan szkolenia
- Wprowadzenie do makr – rejestracja makro w programie, praca w edytorze Visual Basic (VBE).
- Tworzenie skoroszytu z zaznaczonymi danymi.
- Wyświetlenie komunikatu podczas uruchamiania programu.
- Zaznaczanie zakresu komórek.
- Oznaczanie komórek spełniających określone kryteria.
- Autozapisywanie skoroszytu przed zamknięciem.
- Wydruk wszystkich skoroszytów z określonego katalogu.
- Drukowanie wykresów z arkusza.
- Tworzenia spisu plików z katalogu komputera.
- Tworzenie spisu arkuszy ze skoroszytu.
- Usuwanie arkuszy w skoroszycie.
- Usuwanie zbędnych spacji.
- Usuwanie pustych wierszy i kolumn.
- Usuwanie duplikatów.
- Sortowanie arkuszy w skoroszycie
- Przeniesienie wszystkich arkuszy do nowych skoroszytów.
- Przeniesienie aktywnego arkusza do nowego skoroszytu.
- Wyłączenie przewijania arkusza.
- Zmiana rozmiaru wszystkich wykresów.
- Zamiana adresu z względnego na bezwzględny.
- Automatyczne style tabeli z sortowaniem.
- Ujednolicenie kolorów wykresu z kolorami w serii danych.