ISO 9001 Rzetelna firma NR: 01168, MG CENTRUM SZKOLEŃ I KOREPETYCJI MARTA GWIŻDŻ-PIKOR Krajowy rejestr instytucji szkoleniowych ISO

Zarządzanie łańcuchem dostaw

Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw należą do jednych z najważniejszych czynników budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw oraz poprawy ich rentowności i wartości. Uczestnicy warsztatów zostaną wyposażeni w wiedzę teoretyczną, praktyczne doświadczenia i przykłady najlepszych praktyk w zakresie logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw. Zdobyte umiejętności pozwolą sprostać ich menedżerskim wyzwaniom i perspektywom rozwoju zawodowego.

Kurs online z branży logistycznej.

Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw należą do jednych z najważniejszych czynników budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw oraz poprawy ich rentowności i wartości. Uczestnicy warsztatów zostaną wyposażeni w wiedzę teoretyczną, praktyczne doświadczenia i przykłady najlepszych praktyk w zakresie logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw. Zdobyte umiejętności pozwolą sprostać ich menedżerskim wyzwaniom i perspektywom rozwoju zawodowego. 

 Cele szkolenia:

Szkolenie umożliwia uzyskanie podstawowej wiedzy pozwalającej na strategiczne planowanie elementów uczestniczących w łańcuchu dostaw czyli zarządzaniu logistyką łańcucha. Dzięki temu uczestnik będzie wiedział jak integrować kluczowe procesy biznesowe takie jak zaopatrzenie, produkcja, koprodukcja, sprzedaż oraz dystrybucja w celu osiągnięcia maksymalnej rentowności i wymaganego poziomu obsługi klienta.

Uczestnik po odbyciu szkolenia powinien

  • potrafić dokonać analizy przedsiębiorstwa i jego otoczenia w kontekście łańcucha dostaw
  • potrafić zaplanować i zaprojektować łańcuch dostaw
  • znać systemy wymiany informacji w łańcuchu dostaw
  • znać zasady zarządzania operacyjnego łańcuchem dostaw

Dla kogo?

  • pracowników działów logistyki, zakupów, sprzedaży jako wsparcie w codziennej pracy,
  • osoby zainteresowane rozwojem własnych umiejętności w zakresie łańcucha dostaw

 

 Program szkolenia:

 

  1. Związek między logistyką a łańcuchem
  • Łańcuch dostaw - modny termin czy zjawisko gospodarcze - próba zdefiniowania pojęcia
  • Procesowe czy funkcjonalne podejście do zarządzania w firmach
  • Ewolucyjne przejście od logistyki dystrybucji do zintegrowanych łańcuchów dostaw
  • Klient wewnętrzny i zewnętrzny w łańcuchach dostaw

 

  1. Łańcuch dostaw jako nowoczesna forma współpracy przedsiębiorstw i redukcji ryzyka działalności przedsiębiorstw
  • Przesłanki i cele tworzenia łańcuchów dostaw
  • Zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa w łańcuchu dostaw
  • Współzależności i konflikty pomiędzy uczestnikami łańcucha dostaw – na wybranych przykładach
  • Łańcuch dostaw a inne formy współpracy przedsiębiorstw

 3. Koszty logistyki w łańcuchu dostaw

  • Identyfikacja kosztów logistyki w łańcuchu dostaw
  • Kontrola przyrostu kosztów logistyki na poszczególnych ogniwach łańcucha dostaw
  • Możliwości redukcji kosztów logistyki skali łańcucha dostaw

 

  1. Budowanie łańcucha dostaw w celu racjonalnego obsłużenia klienta
  • Pięć podstawowych zasad budowania łańcucha dostaw - od strategii po mierniki łańcucha
  • Elementy składowe łańcucha dostaw - struktura, procesy, relacje w łańcuchach dostaw, procesy integracyjne w łańcuchach dostaw
  • Podstawowe cele tworzenia zintegrowanych łańcuchów dostaw - współpraca dla wspólnych korzyści biznesowych uczestników łańcuchów
  • Efekt Forrestera ("byczego bicza") wzmocnienie popytu w łańcuchach dostaw - przyczyny powstawania i możliwości zapobieganie powstawania efektu wzmocnienia popytu
  • Lokalizacja zapasów w łańcuchach dostaw - koszty vs. poziom obsługi klienta

 

  1. Obsługa klienta w łańcuchu dostaw
  • Podstawowe założenia logistycznej obsługi klienta w łańcuchu dostaw
  • Etapy i fazy obsługi klienta w odniesieniu do specyfiki funkcjonowania łańcuchów dostaw – możliwości identyfikacji czynności i znaczenie praktyczne kształtowania procesów obsługi w strukturze łańcucha dostaw,
  • Jak mierzyć poziom obsługi klienta w łańcuchu? Elementy, mierniki i standardy obsługi klienta w łańcuchu dostaw
  • Koncepcja „doskonale zrealizowanego zamówienia”.

 

  1. Zarządzanie zapasami w łańcuchach dostaw
  • Cele utrzymywania zapasów w poszczególnych ogniwach łańcucha. Omówienie roli zapasów w logistycznym łańcuchu dostaw i współczesnego podejścia do zarządzania zapasami
  • Koszty zapasów, koszty zamrożenia kapitału i możliwości redukcji ryzyka wzrostu kosztów
  • Klasyfikacja zapasów wg wartości i możliwości błędnych interpretacji wyników w łańcuchu dostaw
  • Funkcjonalna klasyfikacja zapasów i możliwości jej zastosowania w łańcuchu

 

  1. Metody ustalania wielkości dostaw
  • Główne metody ustalania wielkości i częstotliwości dostaw w łańcuchu dostaw
  • Ustalanie momentu składania zamówień
  • Główne problemy związane z określaniem czasu realizacji dostawy

 

  1. Wybrane strategie łańcuchów dostaw
  • Kompresja czasu - skracania czasu cykli przepływów fizycznych i informacji w łańcuchach dostaw źródłem przewagi konkurencyjnej
  • Maksymalne wykorzystania aktywów łańcucha - maszyn, urządzeń, obiektów, środków transportu oraz kapitału społecznego dla uzyskania przewagi konkurencyjnej
  • Korzystania z usługodawców i wykonawców zewnętrznych - 3Party Logistics, outsourcing vs. insourcing
  • Lean Management - strategia i zasady tworzenia wartości dla klienta przez eliminację strat i marnotrawstwa w łańcuchach dostaw

 

  1. Wybrane elementy kompleksowych systemów zarządzania zapasami i informacją w łańcuchu dostaw
  • Systemy planowania potrzeb materiałowych i dystrybucji z uwzględnieniem przepływów informacyjnych
  • Zasady określania potrzeb informacyjnych poszczególnych ogniw

 

  1. Integracja celów, struktur, procesów i relacji w łańcuchu dostaw
  • Dojrzałość łańcuchów dostaw - zakres integracji procesów, struktur i relacji
  • Typy relacji w łańcuchach dostaw - od jednorazowej transakcji do aliansu strategicznego
  • Kiedy warto zapraszać partnerów biznesowych do współpracy dla wspólnego dobra
  • Dziesięć przykazań dla uczestników łańcuchów dostaw

 

Metoda szkolenia:

W czasie szkolenia wykorzystywane są następujące metody dydaktyczne:

  • case study,
  • scenki, odgrywanie ról,
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe,
  • dyskusje, prezentacje, burza mózgów.

 

Na końcu szkolenia zostanie przeprowadzony test jednokrotnego wyboru.

Powrót na górę